вторник, 23 април 2013 г.

НЕОБИЧАЙНИ ДЕСЕРТИ - част I

Пробвали ли сте сладолед от лайка, гъбка от кестени или шоколадова пура. Тук можете да видите 10 снимки на най-необичайните десерти. А готвачите, които са ги приготвили, ще ви разкажат как са ги измислили.

1. Лайка, мед и цитруси 
Напомнящ абстрактна живопис, този десерт включва сладолед от лайка, блат с лайка, мед, медена пита, лимоново пюре, котфи от райска ябълка и цветен прашец.
Ив Льо Ле, шеф-готвач "Започнах да измислям този десерт, когато за пръв път опитах сушен цветен пращец. Със всички останали продукти, които съм използвал тук, аз реално съм израснал - като малък, когато боледувах, майка ми винаги ми даваше чай от лайка с мед и парченце лимон. Това е залегнало и в основата на десерта. Но прашецът е това, което създава тази композиция." 

2. Гъби от кестени с шоколадов крем и сорбе от райска ябълка
Гъбите от кестени са най-трудоемката част от десерта. Те се получават като се изпече обикновено бисквитено тесто в микровълнова печка, което подсилва вкуса и текстурата е по-рехава. Сорбетът и кремът се приготвят по традиционна рецепта, но това да съчетаеш кестени, шоколад и райска ябълка до сега никой не се беше сетил.
Адриан Кетглас - главен готвам в Grand Cru "Мен баща ми ме е учил да готвя, а той винаги слагаше в ястията си вино - аз също не мога да си представя да готвя без него. Кестенът, шоколадът и райската ябълка също имат отношение към виното - французите запиват кестени с бордо, а в райската ябълка е пълно с винен танин, а шоколадът придава сладък вкус. А като се съберат се получава доста добра винена композиция, според мен"
3. Тирамису през цедка
На вкус това си чисто тирамису, от маскарпоне и бишкоти, но с много по-малко мазнини, от обичайното. С карамелена коричка, като за крем брюле и с течен шоколад в центъра, като при шоколадовия фондан.
Тимур Абузяров, главен готвач в Twenty Two "През 2010 г. се запознах с главния готвач на ресторант L’Аstrance в Париж - Паскалем Барбо и тази среща много силно повлия и на моята кухня. Палскат приготвяше своето тирамису много странно, в карамелен цилиндър - и това ме наведе на мисълта, как да го преправя. Кремът, който използвам е обичайният по състав, но про минавам през цетка, за да стане по-лек. Добавят се бишкотите и какаов крем, а най-отгоре много тънка коричка от карамел, посипана с какао. От една страна се получи игра на текстури, а от друга, понижихме калоричността, без да влияем на вкуса".
4. Фондан с шоколад и червено цвекло
Шоколадов фондан и топка сладолен, на вид си е класика. Но изтичащия шоколад неочаквано се очаква със привкус на земя, а в сладоледа се появява остра нотка на ревен.
Иля Шалев, главен готвач в Ragout: "Този десерт е краят на дългогодишно търсене. Това че комбинацията между шоколад и цвекло е възможен ми стана ясно отдавна, но формата, в която може да се въплати този съюз, оставаше загадка за мен. В края на краищата опитах да приготвя фондан, твърдо ястие с течна среда, позволяващо да се покаже вкуса в развитие - и класиката, както винаги, не ме подведе. Вкусът на ревен а напълно противоположен на цвеклото и по този начин при нас тук се получава идеална композиция."
5. Пшеничена каша с ванилов сладолед 
Това си наистина каша - от истинска пшеница и мляко. Но ако пшеницата не използва по обичайния начин, то млякото е представено във вид на ванилов сладолед, сметана и карамелен крем.
Дмитрий Шуршаков, главен готвач в ресторант «Чайки»: "Идеята да направя десерт от каша дойде от моето детство, от пионерскиле лагери, където ни захранваха с всякакви каши и най-вече пшеничени. И някак си тази пшеница ми напомня на нещо много вкусно. Затова реших да я разложа на съставни части, за да разбера, към какво точно се е привързала толкова моята личност. Махнах млякото от кашата и тръгна. Получи се истинска суперкаша. Сега вместо млечен сладолед смятам да ползвам тиквен."
6. Кленов сладолед с бекон и сироп от бърбън.
Млечен сладолед с кленов сироп, бекон във вид на чипс, а бърбънът - във вид на сироп. Неумиращи ценности на Централна Америка и всичко на едно място.
Айзек Корреа, гладен готвач и собственик на ресторант Montalto: "Историята със сладкия бекон за мен започна, когато една много найстойчива девойка започна да ме уговаря да го въдеда в менюто във всичките му проявления. Понеже тя го обожавала, а наоколо никъде няма. И така, първо направихме палачинки с чедър и бекон. А докато ги приготвяхме ми хрумна идеята да направим и сладолед и да добавим към него кленов сироп и бърбън. Получи се добър баланс между сладко и солено. Но все пак това си остава десерт, независимо от цялата сол." 

Няма коментари:

Публикуване на коментар